<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d11382979\x26blogName\x3dMazl\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mazl.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dnl_NL\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mazl.blogspot.com/\x26vt\x3d1774602635423030890', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
          Mazl
WEPLOCH: STOER, LEEST PRETTIG    
Mazl ©2005-2012

Knopjes

Home





Get Firefox!





Browse Happy logo





Google PageRank Checker Tool

Notepad rules

Bass



kostenloser Counter


Translation




Zoeken in dit log



zondag, augustus 07, 2005

  Leuke lamp overigens
Dat is een gevleugelde uitspraak van Henk Pal uit 'De Lachende Scheerkwast', de humoristische serie van Wim T. Schippers uit de jaren 80. Ik moet er nog altijd aan denken als het over lampen gaat. Op internet is verrassend weinig over de serie te vinden, maar heb toch nog een typisch dialoogje kunnen vinden:

Boy Bensdorp (tegen klant): 'Op?'
(Hij vult het kopje met vloeistof uit een metalen kan.)
Elsje, zijn vriendin: 'Ho! Stop! Wat doe je nou? Ik had m'n panty uitgewassen en nog zo'n lekker sopje over, maar de beslagkom had ik nodig voor de sla, dus heb ik m'n sopje maar even in die kan gedaan. De thee zit nu in die vaas, want de dahlia's waren toch helemaal verrot, dus die heb ik in de pedaalemmer gegooid.'
Boy: 'In de pedaalemmer? Bij de bami?'
Elsje: 'Was dat bami? Ik had er ook al asbakken in leeggegooid, het zag er helemaal niet uit als bami."'
Boy: 'Omdat ik er nog ballen van moet draaien!'
Elsje: 'Sinds wanneer bewaar jij bami in de pedaalemmer in plaats van gewoon in de broodtrommel?'
Boy: 'Die had ik even nodig omdat de afvoer van de wastafel lekt.'


Afijn, waar ging het nou om; we hebben een nieuwe lamp. Reeds. Posted by Picasa

4 Reacties:

Op 8/8/05 23:57 zei Anonymous Anoniem ...

Wat doe jij op mijn toilet trouwens! Ook een uitspraak van Boy Bensdorp toen Henk Pal hem een welgemeend complentje gaf over de lamp aldaar. Heb jij nog beeldmateriaal van de Lachende Scheerkwast of komt dit uit je herinnering of vanaf een site?

 
Op 9/8/05 10:31 zei Blogger Mazl ...

Helaas, qua beeldmateriaal is er helemaal niets te vinden van de Lachende Scheerkwast. De tekst komt van deze site, maar dat was dan ook wel ongeveer het enige wat ik kon vinden...

 
Op 9/8/05 11:33 zei Anonymous Anoniem ...

Ik was ook een trouwe kijker. Ze moeten dat maar eens gaan herhalen.

 
Op 9/8/05 19:54 zei Anonymous Anoniem ...

Zou fantastisch zijn als het weer herhaald zou worden, maar vrees het ergste. Ik moet nog wel ergens het liedje wat Henk Pal altijd zong in zijn restaurant "De Gek Geworden Bever" hebben liggen. Maar dat is dan ook alles. Jammer!
Enneh Marcel, vedraaid leuke lamp overigens!

 

Een reactie posten

<< Home

Over mijzelf


Naam:
Mazl
Locatie:
Almere, Netherlands
Email:
mazl66@gmail.com
Ik ben:
man, dertiger, vader, muziek, internet, humor, ondernemer en steenbok bovendien
Mijn profiel



Laatste reacties


Flickr

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos from Mazl. Make your own badge here.